דלג לחלק העיקרי

יצירה שיתופית של ידע בקהילות מוגברות טכנולוגיה

עידית סולקין

  • עידית סולקין
    קבוצת מחקר: 
    פרופ' נלי אליאס
    מוסד אקדמי: 
    אוניברסיטת בן-גוריון בנגב

    ד"ר עידית סולקין

     

    שיוך מוסדי: אוניברסיטת בן גוריון בנגב - המחלקה לתקשורת

     

    תחומי מחקר:

    מדיה וילדים

    שימוש במוסיקה מכוונת ילדים בתקשורת

    תקשורת המונים ותרבות

    מוסיקה והתפתחות ילדים

     

    ילידת ישראל - 1973 - גדלתי ברמת אביב ולמדתי מוסיקה בהתמחות שירה. סימתי את ביהס התיכון "אליאנס" ולאחר שרותי הצבאי למדתי תואר ראשון במוסיקולוגיה באוניברסיטת ת"א. המשכתי ללמוד לתואר שני בחוג למוסיקולוגיה תוך התמחות בהשפעת ביצוע מוסיקה טבעית אקולוגית אצל ילדים על יכולותיהם. בזמן לימודי הדוקטורט באוניברסיטת בן גוריון בנגב כתבתי והפקתי DVD מוסיקלי מכוון התפתחות ילדים אשר זכה להצלחה רבה  (2006-7). בעקבות כך שתפתי פעולה עם ערוצי ילדים בישראל (הופ/לולי) בכתיבת והגשת תוכנית יומית. בהמשך כתבתי והפקתי עוד 10 דיסקי שמע מכווני התפתחות לילדים, הפקתי תוכנית טלויזיה נוספת, והגשתי פינה העוסקת בהשפעות החשיפה המוסיקלית על חיי ילדים בתוכנית בוקר בערוץ 2 (קשת). לאחר תשע שנים כמרצה במחלקה לאמנויות בחטיבת מדעי המוסיקה, עברתי ללמד במחלקה לתקשורת באוניברסיטת בן גוריון בנגב, ובה אני מבצעת בימים אלה את מחקר הפוסט-דוק שלי בהנחיית פרופ' נלי אליאס. 

     

    המחקר הנוכחי שלי משלב סדרה של מחקרים משלימים שעוסקים בשאלת הרגלי החיים, פרקטיקות השימוש של תוכן מסך אצל הורים לילדים רכים וההתקבלות סוגי תוכן שונים ע"י פעוטות וילדים רכים. המחקר מבקש לבדוק את הסוגיות הבאות: האם ניתן לייצר תוכן מסך לילדים רכים אשר יגרה אותם לחקות את הנעשה על המסך באופן אקטיבי ולמעשה לייצר אינטראקציה עם המסך?; במידה וכן, מהם מאפייניו של תוכן כזה והאם תהיה לו נוכחות והשפעה גם לאחר סיום הצפייה במסך? האם תוכן מסך עם מאפיינים ספציפיים מאפשר פיתוח מיומנויות מוטוריות ושפתיות גם אצל ילדים רכים? אחת ממטרות העל של מחקר זה הינה לחבר את הכלים האמפיריים עם החיים האקטואליים, ובכך להנגיש ולטפח למידה והתפתחות אצל פעוטות וילדים רכים באמצעות שימוש במדיה. בנוסף מבקש המחקר לפתח ולזקק מערכת של קוים מנחים שישמשו יוצרים, גופי שידור ומקבלי ההחלטות ויספקו לילדי המאה ה- 21 סביבה מפתחת ומקדמת.