דלג לחלק העיקרי

יצירה שיתופית של ידע בקהילות מוגברות טכנולוגיה

all

  • פרופ' יעל קלי, מנהלת מדעית
    קבוצת מחקר: 
    פרופ' יעל קלי
    מוסד אקדמי: 
    אוניברסיטת חיפה

    פרופ' יעל קלי

    יעל קלי הינה המנהלת המדעית של מרכז המצויינות LINKS, וחברת סגל במגמה לטכנולוגיות בחינוך בחוג ללמידה, הוראה והדרכה, הפקולטה לחינוך, אוניברסיטת חיפה. תחומי המחקר שלה כוללים למידה בסביבות עתירות טכנולוגיה, עקרונות לעיצוב סביבות למידה סוציו-קונסטרוקטיביסטיות, וחקר תהליכי הטמעת טכנולוגיות למידה בבתי ספר ובחינוך הגבוה. קלי הינה עורכת משנה בכתב העת Instructional Science. לפני שהצטרפה לאוניברסיטת חיפה, הייתה קלי חברה בסגל האקדמי של המחלקה להוראת הטכנולוגיה והמדעים בטכניון, וחוקרת אורחת ב Centre for Research on Computer Supported Learning & Cognition - CoCo באוניברסיטה של סידני באוסטרליה. היא הייתה אחת החוקרות הראשיות במרכז Technology Enhanced Learning in Science - TELS שבאוניברסיטת ברקלי קליפורניה ועמדה בראש צוות המחקר והפיתוח סביב המאגר לעקרונות עיצוב פדגוגיים לסביבות למידה ממוחשבות -  (DPD)

    חברי קבוצת המחקר של יעל:

    • ד"ר אורנית שגיא (פוסט-דוקטורנטית)
    • עדי קדרון (דוקטורנט)
    • קרן לוי (דוקטורנטית בהנחייה משותפת עם פרופ' טלי טל מהטכניון)
    • נועה שפירא (דוקטורנטית בהנחייה משותפת עם ד"ר חגי קופרמינץ מאוניברסיטת חיפה)
    • מיטל אמזלג (דוקטורנטית בהנחייה משותפת עם פרופ' נלי אליאס מאוניברסיטת בן-גוריון)
    • ליה דור-יוסף (מסטרנטית)

    חברי קבוצת TEL-Design המורחבת

  • קבוצת מחקר: 
    ד"ר אורן גולן
    מוסד אקדמי: 
    אוניברסיטת חיפה

    אופיר שפר

    נערות, מנהיגות ושימוש ברשתות חברתיות

     

    בשני העשורים האחרונים, רשתות חברתיות באינטרנט הפכו למרחב דומיננטי עבור בני נוער לגיבוש זהות ופיתוח שיח אוטונומי. השתתפות ברשתות חברתיות מאפשרת לילדים ובני נוער תקשורת והתנסויות עם תפקידים ומסגרות בעלות כללים אלטרנטיביים במרחב הוירטואלי, ויוצרת מגוון הזדמנויות המרחיבות את מנעד האופציות החברתיות והתרבותיות הנגישות לצעירים אלו. למרות מרכזיותן בחיי היומיום של בני הנעורים, עיקר המאמץ המחקרי בתחום בא לידי ביטוי בחשיפת הגילויים האינדיווידואליסטים של צעירים אלו ברשתות החברתיות (Boyd, 2014 ; Stern, 2007). לעומת מאמצים אלו, הקורפוס המחקרי הדן בהשפעות הרשתות החברתיות באינטרנט מעט להתמקד בהתפתחות הרשתות בארגוני נוער מוסדיים. במחקר זה נסקרים סגנונות מנהיגות של נערות בתפקידי הובלה בתנועת הנוער, בדגש על גילויי מנהיגותן באינטרנט. המחקר מתמקד בפעילותן של נערות אלו ברשתות החברתיות, בפרפורמנס המנהיגותי אותו בוחרות לבטא, וכיצד הן מפרשות את מקומו לגיבוש הזהות המנהיגותית שלהן.

     

    לבחינת מנהיגותן של מדריכות בתנועות הנוער ברשתות החברתיות, המחקר מתמקד במקרה הצופים בישראל. עבודת שדה ראשונית, מעלה כי במסגרת הפעילות הצופית, נערות עושות שימוש תדיר במגוון הרשתות החברתיות באינטרנט, כאמצעי תקשורת עם קבוצת השווים וחניכיהן. כך למשל, נמצא כי לכל מדריכה חשבון אינסטגרם המיועד לחיזוק קשריהן עם החניכים, חשבון אחר המכוון לקבוצת השווים ולשבט, וקבוצות פייסבוק וסנאפצ'ט דרכן הן מעבירות מסרים. דומה כי השימוש בזירות מרובות אלו מהווה עבור המדריכות אמצעי לפיתוח הזהות האישית והמנהיגותית שלהן. כמו כן, נראה כי העדר הפיקוח החברתי והאופציות המודולריות הניתנות על ידי הרשת החברתית, מאפשר לנערות מרחב פורה להצגה של התנהגות מנהיגותית שזוכה לתמיכה חברתית מקיפה.        

     
  • קבוצת מחקר: 
    פרופ'-משנה אילת ברעם-צברי
    ד"ר אורן גולן
    מוסד אקדמי: 
    אוניברסיטת חיפה

    עקיבא ברגר

    עקיבא הוא דוקטורנט במגמה לטכנולוגיות בחינוך באוניברסיטת חיפה.

    הוא בוגר התכנית לטכנולוגיה ולמידה בחוג לחינוך מתמטי מדעי וטכנולוגי באוניברסיטת תל אביב, במסגרתה כתב את עבודת התזה שלו בנושא ׳הערכת יחסי מורה-תלמיד בהוראה מרחוק בהדרכת ד״ר ארנון הרשקוביץ.

     

    לאחר סיום עבודת התזה, עקיבא פנה למחקר בתחום הדת הדיגיטלית. הצעת המחקר שחיבר, "הבניית סמכות דתית באינטרנט: למידה דתית אפיסטמית בקרב הקהילה הדתית לאומית בישראל" אושרה לאחרונה. המחקר מונחה על ידי ד״ר אורן גולן ופרופ׳ איילת ברעם-צברי.

     

    ברגר מתמקד באופן בו סמכות דתית מתהווה, מחוברתת, ומיושמת על ידי מאמינים בציבור הדתי-לאומי העושים שימוש באתרים יהודיים. באמצעות התבוננות בחקר הבניית סמכות דתית, ברגר מבקש להבין את הקשר בין כוח ולמידה בעידן הדיגיטלי, ולהאיר כיצד סמכות דתית מתגלה בתנאי תחרות ונסיבות חברתיות משתנות.

  • אורית לזרוביץ

  • קבוצת מחקר: 
    ד"ר דפנה רבן
    מוסד אקדמי: 
    אוניברסיטת חיפה
    טלפון נייד: 
    0544975188

    עמירם מרקוביץ

    דוקטורנט בחוג לניהול מידע וידע, בהנחיית ד"ר דפנה רבן וד"ר כלנית אפרת. חוקר בנושאי מודיעין תחרותי וובי, איכות המידע הוובי/ תחרותי ושימושיו הניהוליים, יכולות דינמיות, יתרון תחרותי, ביצועים - ומה שביניהם. 
    תואר שני מחקרי בחוג לניהול מידע וידע, בהצטיינות. תזה בהנחיית ד"ר דפנה רבן וד"ר כלנית אפרת בנושא: 
    The impact of perceived quality of web information on information use and company performance: a Knowledge Based View
    מאמר ע"ב התזה הוצג בכנס EURAM 2016 בפריס (5/16).

    פרס בתחום המודיעין התחרותי לזכרו של מיכאל בלקין, 5.4.2016, המוענק לעבודת מחקר מצטיינת, ע"י וועדה משותפת לאוניברסיטת חיפה/ החוג לנימו"י, לפימ"ת (הפורום הישראלי למודיעין תחרותי) ולמכון היצוא.
    ע. מנכ"ל בבנק הפועלים, נסיון עסקי ברמות מטה ושדה - ניהול פיננסי, ניהול שינויים ארגוניים, הקמת מערכת אשראי מרכזית, הקמה וניהול יחידת מחקר אסטרטגית ארצית..  

     

     

עמודים