דלג לחלק העיקרי

יצירה שיתופית של ידע בקהילות מוגברות טכנולוגיה

שיתוף ידע

מועד האירוע: 
25/06/2017 - 18:30

ערב מיוחד של הרצאות, הופעות וחשיבה משותפת בהשתתפות חוקרי תקשורת המדע הבכירים בעולם.
האירוע יתקיין באולם מרכז הייעוץ, בניין אולמן, הטכניון -מכון טכנולוגי לישראל חיפה.

 

מועד האירוע: 
29/06/2016 - 09:30

הפקולטה לחינוך למדע וטכנולוגיה, הטכניון – מכון טכנולוגי לישראל
ומרכז המצוינות – I-CORE LINKS , יצירה שיתופית של ידע בקהילות מוגברות טכנולוגיה
מתכבדים להזמינכם ליום עיון בנושא

Novik, T., Ben-Zvi, D. (2015). Technology-enhanced teacher learning community formed around authentic context and grounded in daily practice. In the Third Learning in a Networked Society (LINKS) Retreat. Beer Sheva: Ben-Gurion University of the Negev.
Basil-Shachar, J., Hod, Y., & Ben-Zvi, D. (2015). The emergence of norms in a technology-enhanced learning community. In O. Lindwall, P. Koschman, T. Tchounikine, & S. Ludvigsen (Eds.), Exploring the Material Conditions of Learning: The Computer Supported Collaborative Learning Conference (CSCL), Volume II (pp. 807-808). Gothenburg, Sweden: The International Society of the Learning Sciences.

Meaningful collaborative learning can be fostered by successfully dealing with personal and interpersonal challenges faced by members in technology-enhanced learning communities (TELCs).

Mor-Hagani, S., & Ben-Zvi, D. (2015). It is not (only) personal: Technology enhanced collaborative reflection processes. In O. Lindwall, P. Koschman, T. Tchounikine, & S. Ludvigsen (Eds.), Exploring the Material Conditions of Learning: The Computer Supported Collaborative Learning Conference (CSCL), Volume II (pp. 781-782). Gothenburg, Sweden: The International Society of the Learning Sciences.
Ben-Zvi, D., Hod, Y., & Weiss, T. (2015). Developing a framework to enhance creativity and creative collaboration via video self-reflection. In O. Lindwall, P. Koschman, T. Tchounikine, & S. Ludvigsen (Eds.), Exploring the Material Conditions of Learning: The Computer Supported Collaborative Learning Conference (CSCL), Volume II (pp. 775-776). Gothenburg, Sweden: The International Society of the Learning Sciences.

We offer a novel conceptualization for creativity, reflection, and collaboration. Viewing these three cornerstones of learning a s inter -dependent parts of the way science produces knowledge, we suggest a design-based research approach that can investigate these phenomena jointly.

Hod, Y., & Ben-Zvi, D. (2015). Students negotiating and designing their collaborative learning norms: a group developmental perspective in learning communities. Interactive Learning Environments. DOI: 10.1080/10494820.2015.1063511

This research shows how participants in classroom learning communities (LCs) come to take responsibility over designing their collaborative learning norms.

מועד האירוע: 
16/05/2016 - 09:00
ביום ב' ה-16/5 נפגש באונברסיטת חיפה (חדר 566 בפקולטה לחינוך) ונקדיש את היום לעבודה על הספר המתוכנן. 
מועד האירוע: 
28/12/2015 - 09:00
ב-28/12/15 מתקיים מפגש רבעוני של חוקרי LINKS (חוקרי PI). 

לתכניות ולהרצאות מהכינוסים הקודמים, לחצו כאן.

עמודים