דלג לחלק העיקרי

יצירה שיתופית של ידע בקהילות מוגברות טכנולוגיה

כל המחקרים

  • חברי לינקס היקרים,

    במפגש לינקס שהתקיים בחיפה ב-16.5.16 הצגתי את הפרק שדורית ואני מציעות לכתוב לספר המתוכנן של המרכז.

  • המחקר הנוכחי בדק כיצד השימוש בקבוצת whatsApp, בה חברים סטודנטים יוצאי אתיופיה וסטודנטים מקבוצת הרוב, ישפיע על השתלבות ותמיכה

  • מטרת הפרויקט היא לפתח כלים תקפים, מהימנים ויעילים להערכת התתפתחות החשיבה האפיסטמית של לומדים. שלב ראשון של פיתוח שאלון מבוסס-תרחיש להערכה של חשיבה אפיסטמית של סטודנטים הסתיים.

  • Typically developing children usually master self-feeding by the age of three years.

  • למידה בסביבה דיגיטלית עתירת מידע מחייבת פיתוח כישורי חשיבה וחקר שיאפשרו ללומדים להתמודד בצורה יעילה וביקורתית עם היקפים גדולים של מידע ממקורות מגוונים. עם זאת, מחקרים רבים מראים שלתלמידים יש קושי רב לעשות שימוש מושכל במקורות מידע מקוונים.

  • בעידן הידע אנשים חשופים למידע ממקורות מרובים ונדרשים לבחור, להעריך ולמזג ביניהם. אנשים נבדלים זה מזה בגישתם האפיסטמית, כלומר בדרכי חשיבתם לגבי טיבם של ידע ושל ידיעה. במחקרים קודמים נמצא שגישות אפיסטמיות משפיעות על האופנים בהם אנשים מעריכים את המאפיינים האפיסטמיים של מקורות מידע.

  • חשיבה אפיסטמית מושפעת מהמאפיינים האישיים של הלומדים ומההקשר הסוציו-תרבותי שבו היא מתפתחת. מעט מאד ידוע לנו לגבי האופן שבו נורמות אפיסטמיות, כלומר, מוסכמות חברתיות לגבי אופיים הרצוי של ידע וידיעה, נוצרות בתהליך התהוותן של קהילות למידה. במהלך המחקר, נבחן

  • תקשורת/יצירת דו שיח עם הציבור מהווה אתגר למדענים, במיוחד בכתיבה. לעיתים קרובות מדענים מגלים כי כתיבה לציבור הרחב היא קשה במיוחד, בעיקר משום שהם הוכשרו לתקשר רק או בעיקר עם הקהילה האקדמית. נראה כי ככל שמדענים מאומנים 'לדבר מדע', הם שוכחים איך 'לתקשר מדע' בפנייתם לציבור.

  • קבוצת המחקר שלנו מאמינה שחינוך מדעי ותקשורת המדע יהיו רלוונטיים יותר אם יתייחסו באופן הדוק יותר לתחומי העניין וצרכי המידע של קהל היעד שלהם. רלוונטיות בחינוך ובתקשורת המדע מוגדרת לרוב בהסתמך על נקודת ההשקפה של מחנכים בתחומי המדע, מתקשרי מדע ומדענים.

עמודים