איך לקדם אתר חנות E-commerce בשנת 2022?

דניאל מסטר - מומחה לקידום אתרים

אתרי חנות אלקטרונית פופולריים מאוד כיום ואנשים רבים מבצעים רכישות אונליין כמעט בכל תחום שקיים, החל מנעליים, צעצועים, מוצרים אלקטרוניים, רהיטים, ציוד ספורט ואפילו אוכל ותרופות. קידום אורגני של אתר חנות בגוגל עשוי להיות מאתגר יותר מקידום אתרים מסוגים אחרים, זאת בשל העובדה שמדובר לרוב באתרים גדולים ומורכבים יותר המונים מאות/אלפי עמודים, המון עמודים רזים בתוכן, לעתים יש תכנים משוכפלים בתוך האתר (לדוגמה מפרטים שונים של מוצרים, תנאי שימוש וכו'), עמודי מוצר שקשה להכניס בהם תוכן כמו שצריך והתחרות בגוגל בדרך כלל גם תהיה גבוה מאוד. אז איך מקדמים אתר חנות אלקטרונית בשנת 2021? דניאל מסטר, מומחה לקידום אתרים ושיווק באינטרנט ובעלים של חברת מסה מדיה עושה לנו סדר.

נתחיל מתגיות המטא

כאשר אנו מחפשים שאילתה מסוימת בגוגל ומסתכלים בתוצאות החיפוש אנו רואים כותרת, מתחת לזה קישור לעמוד המדובר ומתחת לזה תיאור קצר של שורה או שתיים המתארים את מה שנאמר בעמוד. תגיות מטא עדיין חשובות עבור קידום אורגני, בוודאי באתרי חנות, לכן בכל עמוד של תוכן/מוצר באתר חשוב לכלול את תגיות הTITLE ותגית התיאור (Description). מומלץ לחזור על שם המוצר פעם אחת בטייטל ופעם אחת בתיאור כחלק מהכותרת/התיאור המלאים. במידה ויש שמחפשים את שם המוצר באנגלית חשוב לשלב את הביטוי באנגלית גם כן כחלק מהתיאור. 

קידום אתרים במובייל לאתר החנות שלנו

כיום מרבית האנשים גולשים דרך הסלולר ולכן חשוב מאוד שהאתר יותאם רספונסיבית לגלישה במסכים שונים. מלבד זה, חשוב לוודא שמהירות הגלישה באתר עבור גולשים במובייל היא מהירה מאוד (מהירות הטעינה משתנה בין טלפון למחשב ולכן צריך להתאים אותם בנפרד). בנוסף חשוב להוסיף למובייל גם דרכים נוספות ומהירות ליצירת קשר. אם הוספתם טקסטים ארוכים יותר לעמודי המוצר ודאו שזה נראה טוב במובייל.

אבטחה חשובה לאתרי מסחר

גוגל מייחסת חשיבות רבה לאבטחת אתרים בכלל ולאבטחת אתרי מסחר בפרט. אתרי מסחר אלו אתרים שאנשים נוהגים להירשם אליהם ולרוב גם לרכוש מוצרים אונליין באמצעות כרטיס אשראי או חשבון פייפאל. על כן חשוב לוודא שהאתר מאובטח בצורה הטובה ביותר הן עבור הלקוחות שלכם והן עבור גוגל.

שלבו טקסטים ככל שניתן

בדרך כלל מה שמאפיין עמודי מוצר באתרי חנות היא שיש בעמודים הללו מעט מאוד תוכן. לרוב שם המוצר, תיאור מאוד קצר של המוצר (גם זה לא תמיד) ומפרט טכני שלעתים חוזר על עצמו בין המוצרים ויוצר גם תכנים מועתקים בתוך האתר. דאגו להזין יותר תוכן בכל עמוד של מוצר. גם תיאור נרחב יותר, גם אפשרויות ורעיונות לשימוש, מתי להשתמש וכו'. לא רק שזה יעזור ברמת ה-SEO אלא גם ישפר את חוויית המשתמש לגולשים שלכם.